A/B test

A/B test: uitroeptekens.

De A/B test:

Een tijdje terug hebben we op onze social media kanalen een A/B test gepresenteerd. Het was aan jou de vraag welke het beste zou presteren. A of B?Bij deze test hebben we via Facebook en Instagram Stories getest of én hoeveel uitroeptekens het beste werken.

Drumroll…

We hebben een winnaar. Variant B met 2(!!) uitroeptekens heeft gewonnen!! Maar kijkend naar de resultaten is dit wel met een minimale voorsprong. Zo heeft deze variant op alle vlakken een minimale voorsprong behaald.

Waarom was B beter?

Een uitroepteken gebruik je om zinnen nog meer nadruk te geven. In deze test heeft dit ertoe geleid dat er binnen de gemaakte kosten meer interactie werd getriggerd in de stories. Waardoor de kosten per betrokkenheid uiteindelijk lager zijn uitgevallen. Bij zakelijk gebruik is het natuurlijk niet te adviseren om al je zinnen te benadrukken met één of meerdere uitroeptekens. Dan valt de kracht van dit machtige teken namelijk weg!

Volgende stappen

Testen is nooit klaar, want het kan altijd beter – dat zeiden we de vorige keer ook. En stiekem blijven we dat gewoon zeggen. Voor ons en voor onze klanten is het belangrijk om goed op de hoogte te blijven van nieuwe campagne typen en testmogelijkheden, en deze dan ook uit te voeren. Benieuwd naar onze volgende test? Houd de socials dan in de gaten!!

Ik wil ook testen.