A/B test: klikken of conversies

A/B test: welke afbeelding werkt beter?

De A/B test:

Vorige week hebben we je op onze social media kanalen een vraagstuk voorgelegd. Wij hebben een A/B test ingezet, en aan jou de vraag welke het beste zou presteren. A of B?

Het ging om deze test:

Drumroll…

De biedstrategie klikken maximaliseren heeft de biedstrategie conversies maximaliseren op alle vlakken afgetroefd. Onderstaand een overzicht van de resultaten:

Waarom was A beter?

Een Google Ads account beheren is in de afgelopen jaren enorm veranderd. Waarbij 10 jaar geleden nog veel handmatig werd beheerd en gecontroleerd, is er niet meer op te werken tegen de automatische biedstrategieën van Google. Met behulp van Machine Learning worden campagnes dan ondersteund door Google. Elke biedstrategie is weer geschikt voor andere campagnetypen en advertentiedoelen. Alhoewel de biedstrategieën van Google nog niet feilloos werken is het verstandig om ook met jouw campagnes goed te testen wat werkt. 

Aangezien we deze campagne voor de SEE-fase hebben gemaakt en ingericht waren wij sceptisch toen Google met haar aanbevelingen wou sturen richting de biedstrategie conversies maximaliseren. De variant A heeft in dit geval gewonnen omdat het doel van deze campagne en de gekozen landingspagina vele malen aansluiten op een oriënterende doelgroep in de upper-funnel, in plaats van een conversie genererende doelgroep in de lower-funnel. 

Volgende stappen

Testen is nooit klaar, want het kan altijd beter – dat zeiden we de vorige keer ook. En stiekem blijven we dat gewoon zeggen. Voor ons en voor onze klanten is het belangrijk om goed op de hoogte te blijven van nieuwe campagne typen en testmogelijkheden, en deze dan ook uit te voeren. Na deze test zijn we dan ook doorgegaan met het testen van o.a. deze biedstrategieën in andere campagnes met andere doelen. Benieuwd naar onze bevindingen? 

Wil jij ook gaan testen? Neem contact op met onze specialisten.