Ga naar de inhoud
  • Werkwijze
  • Cases
  • Blogs
    • Missie en visie formuleren
    • Storytelling
    • Greenwashing
    • Marketingstrategie
    • Duurzaam consumentengedrag
    • Marketing 3.0
    • Duurzaam ondernemen
  • Impact
  • Over ons
    Over ons

    "Te klein om impact te maken? Ga eens met een mug slapen"

    Het team
    Manifest
  • Contact
Search
Close
Kennismaken?
Word fan

De A/B test van 21 april: het antwoord.

Home | Goede Marketing verhalen | De A/B test van 21 april: het antwoord
Index

A/B test: welke afbeelding werkt beter?

De A/B test:

Vorige week hebben we je op onze social media kanalen een vraagstuk voorgelegd. Wij hebben een A/B test ingezet, en aan jou de vraag welke het beste zou presteren. A of B?

Het ging om deze test:

Drumroll…

De biedstrategie klikken maximaliseren heeft de biedstrategie conversies maximaliseren op alle vlakken afgetroefd. Onderstaand een overzicht van de resultaten:

Waarom was A beter?

Een Google Ads account beheren is in de afgelopen jaren enorm veranderd. Waarbij 10 jaar geleden nog veel handmatig werd beheerd en gecontroleerd, is er niet meer op te werken tegen de automatische biedstrategieën van Google. Met behulp van Machine Learning worden campagnes dan ondersteund door Google. Elke biedstrategie is weer geschikt voor andere campagnetypen en advertentiedoelen. Alhoewel de biedstrategieën van Google nog niet feilloos werken is het verstandig om ook met jouw campagnes goed te testen wat werkt.

Aangezien we deze campagne voor de SEE-fase hebben gemaakt en ingericht waren wij sceptisch toen Google met haar aanbevelingen wou sturen richting de biedstrategie conversies maximaliseren. De variant A heeft in dit geval gewonnen omdat het doel van deze campagne en de gekozen landingspagina vele malen aansluiten op een oriënterende doelgroep in de upper-funnel, in plaats van een conversie genererende doelgroep in de lower-funnel.

Volgende stappen

Testen is nooit klaar, want het kan altijd beter – dat zeiden we de vorige keer ook. En stiekem blijven we dat gewoon zeggen. Voor ons en voor onze klanten is het belangrijk om goed op de hoogte te blijven van nieuwe campagne typen en testmogelijkheden, en deze dan ook uit te voeren. Na deze test zijn we dan ook doorgegaan met het testen van o.a. deze biedstrategieën in andere campagnes met andere doelen. Benieuwd naar onze bevindingen?

Index

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Meer weten over De A/B test van 21 april: het antwoord?

Neem dan gerust contact op met Ten Stripes
  • E-mail: goedverhaal@tenstripes.nl
  • Telefoon: 050 211 38 89
Neem contact op

Ten Stripes

Missie gedreven marketingbureau

Bekijk ook deze goede verhalen.

We kunnen jou alleen goed helpen als we zelf op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op marketinggebied. Daarom duiken we regelmatig de boeken weer in, steeds op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in marketingland. De theorie maken we ons eigen. En dat kun jij vervolgens weer lezen in onze blogs.

Terug naar alle blogs

Directe download, zonder mailadres.

Download whitepaper
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid 

Middels missiegedreven marketing, creëren we samen, stap voor stap, de sterkste merken die écht ergens voor staan.

  • Atoomweg 2H (klik voor Google Maps)
  • 9743 AK Groningen
  • KVK 71582800
  • BTW NL858771871B01
  • Deze website draait op een groene server

5.0

 5/5

Direct naar.

  • The Impact Project
  • Werkwijze
  • Marketing 3.0
  • Kernwaarden
  • Missie en visie
  • Greenwashing

Downloads

  • Whitepaper consumentengedrag
  • Impact jaarverslag 2021

Wij werken aan de volgende SDG's.

Onze partners.

Logo B-Corp x Ten Stripes
  • Website gerealiseerd door Multiplus Online

Index

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Word fan!

Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?

Ten Stripes Fans
Waarom fan worden?
  • Je word lid van onze community
  • Mee sparren over de ontwikkelingen binnen Ten Stripes
  • Een extra nieuwsbrief, speciaal voor onze fans