Conversiemaximalisatie

Deel 6: Automatiseren met Conversiemaximalisatie

In deze 9-delige vlogserie neemt Sebastiaan je mee in de nieuwste mogelijkheden van Google Ads.

Ik wil direct deel 7 bekijken >>

Conversiemaximalisatie

Meer conversies binnen het door jou ingestelde budget

In deze vlog legt Sebastiaan je uit hoe je slim bieden in Google Ads gebruikt, met als doel het maximale aantal conversies realiseren binnen het door jou gestelde budget. Voordat hij hier verder op in gaat, eerst even een no-brainer: zorg dat je je conversies doormeet, anders is deze automatisering niet mogelijk. Let daarnaast op dat de campagne waarvoor je conversies maximaliseren instelt geen gebruikt maakt van een gedeeld budget.

Hoe werkt conversiemaximalisatie precies? Google bepaalt aan de hand van je historische data en contextuele signalen het optimale bod voor je advertentie. Bij elke zoekopdracht weer. Houd er wel rekening mee dat je dagbudget ook daadwerkelijk uitgegeven wordt. Wanneer je campagnes op dit moment niet in de buurt komen van je maximale dagbudget, is het verstandig om deze te verlagen naar het bedrag dat je daadwerkelijk per dag wilt uitgeven.

In de praktijk is de instelling conversies maximaliseren vooral geschikt als je een vast budget hebt om te besteden, waar je zoveel mogelijk uit wil halen. Onze ervaring leert dat dit vaak niet het geval is en dat aansturen op een goede ROI of CPA een beter alternatief is. Dit verschilt natuurlijk per bedrijf, dus zoek vooral uit wat bij jou past!

Wat een interessant experiment kan zijn, is om deze instellingen te gebruiken voor je branded of semi-branded campagnes. Zeker als je hier veel concurrentie op hebt, zul je zien dat de competitie nooit meer in staat is om jou te verslaan. We zijn zeer benieuwd naar jouw ervaringen met deze instelling en wensen je veel succes met het testen! En mocht je hulp nodig hebben…

Sebastiaan over Google Ads

Zeg jij nog steeds Google Adwords?