Ga naar de inhoud
  • Werkwijze
  • Cases
  • Blogs
    • Missie en visie formuleren
    • Storytelling
    • Greenwashing
    • Marketingstrategie
    • Duurzaam consumentengedrag
    • Marketing 3.0
    • Duurzaam ondernemen
  • Impact
  • Over ons
    Over ons

    "Te klein om impact te maken? Ga eens met een mug slapen"

    Het team
    Manifest
  • Contact
Search
Close
Kennismaken?
Word fan

Missiegedreven ondernemen.

Home | Goede Marketing verhalen | Missiegedreven ondernemen
Index

Missiegedreven ondernemen, begin vandaag nog.

In Nederland houdt 78% van de consumenten tijdens het aankoopproces rekening met mens, milieu en economie. In Europa varieert dit tussen de 70% en 78%.”‘Ook beginnen met missiegedreven ondernemen? In deze blog vertellen we meer over waarom missiegedreven ondernemen wat voor jou is, wat het je oplevert en hoe je je business kunt vergroten door dit te communiceren.'”
Sustainable Brand Index

Mensen willen het goede doen

De reden dat twee derde van de consumenten aangeeft dat hun aankoopbeslissingen worden beïnvloed door mens, milieu en economie, is dat het gevoel om ‘iets goed te moeten doen voor de wereld‘ de laatste jaren erg versterkt is. Dit komt onder andere doordat dit onderwerp steeds meer in de berichtgeving over milieu impact. Daarnaast is het ook zo dat SDG Nederland in het zesde rapport de bedrijven oproept om een cruciale rol in te nemen voor het behalen van de klimaatdoelstellingen van de VN. Steeds meer bedrijven beginnen te volgen, dus waarom zou jij niet beginnen met missiegedreven ondernemen. Missiegedreven ondernemen houdt in dat de hele organisatie werkt vanuit één doel of missie, welke bijdraagt aan mens, milieu én economie. Sustainable Brand Index, Zesde Nationale SDG Rapportage.

MartijnScholtens-Websize-402346

 

Wat levert missiegedreven op?

Eelco Smit, Senior Director Sustainability bij Philips: “Het idee dat duurzaamheid geld kost en de winstgevendheid zal aantasten, is erg achterhaald. Van dat paradigma moeten we af. Het is gewoon niet waar. Kijk naar de duurzame merkenindex, maar ook naar de nichespelers – we komen op een punt waarop consumenten duurzame merken beginnen te belonen. ” Uit een onderzoek van Capgemini over duurzaamheid en de consumentenvoorkeur, blijkt dat bij 63% van de bedrijven de inkomsten verhoogd zijn door duurzaamheidsinitiatieven die bijdragen aan mens milieu en economie. Aantrekkelijkheid missiegedreven ondernemen.

Een ander goed voorbeeld dat missiegedreven ondernemen rendabel is, is Unilever’s Sustainable Living Brands. In 2018 groeide dit deel van het bedrijf met 69% sneller dan de rest van het bedrijf. Dit laat zien dat missiegedreven ondernemen steeds belangrijker wordt. Ook voor de interne cultuur binnen het bedrijf is missiegedreven ondernemen waardevol. Hieronder lees je daar meer over. Rendabiliteit missiegedreven ondernemen.

Interne productiviteit

Missiegedreven ondernemen speelt ook in op de interne situatie van het bedrijf. Zo blijkt dat als elke medewerker de missie draagt en zich daarvoor inzet, dit de productiviteit van de werknemers verhoogt. Een,

  • Tevreden werknemer is 100% productief.
  • Betrokken werknemer is 144% productief.
  • Geïnspireerde werknemer door missie van het bedrijf is 225% productief.

Wanneer het je lukt om met jouw missie medewerkers te inspireren, dan ga jij de kern van missiegedreven ondernemen ontdekken. Het is belangrijk om dit soort successen te delen met je netwerk. Gebruik daarvoor missiegedreven marketing.
Productiviteit werknemers.

Missiegedreven marketing

Wil je echt uitblinken met missiegedreven ondernemen, dan kan missiegedreven marketing niet onderbreken. Missiegedreven marketing helpt jou het verhaal van missiegedreven ondernemen ijzersterk te communiceren, zodat mensen weten hoe jouw bedrijf bijdraagt aan mens, milieu en economie.

Hulp nodig?

Heb je moeite met missiegedreven ondernemen of het communiceren van jouw bijdrage aan mens, milieu en economie? Geen probleem dan staan onze marketing strategen voor jou klaar! Maak een afspraak.

Index

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Meer weten over Missiegedreven ondernemen?

Neem dan gerust contact op met Ten Stripes
  • E-mail: goedverhaal@tenstripes.nl
  • Telefoon: 050 211 38 89
Neem contact op

Ten Stripes

Missie gedreven marketingbureau

Bekijk ook deze goede verhalen.

We kunnen jou alleen goed helpen als we zelf op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op marketinggebied. Daarom duiken we regelmatig de boeken weer in, steeds op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in marketingland. De theorie maken we ons eigen. En dat kun jij vervolgens weer lezen in onze blogs.

Terug naar alle blogs

Directe download, zonder mailadres.

Download whitepaper
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid 

Middels missiegedreven marketing, creëren we samen, stap voor stap, de sterkste merken die écht ergens voor staan.

  • Atoomweg 2H (klik voor Google Maps)
  • 9743 AK Groningen
  • KVK 71582800
  • BTW NL858771871B01
  • Deze website draait op een groene server

5.0

 5/5

Direct naar.

  • The Impact Project
  • Werkwijze
  • Marketing 3.0
  • Kernwaarden
  • Missie en visie
  • Greenwashing

Downloads

  • Whitepaper consumentengedrag
  • Impact jaarverslag 2021

Wij werken aan de volgende SDG's.

Onze partners.

Logo B-Corp x Ten Stripes
  • Website gerealiseerd door Multiplus Online

Index

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Word fan!

Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?

Ten Stripes Fans
Waarom fan worden?
  • Je word lid van onze community
  • Mee sparren over de ontwikkelingen binnen Ten Stripes
  • Een extra nieuwsbrief, speciaal voor onze fans