Ga naar de inhoud
  • Werkwijze
  • Cases
  • Blogs
    • Missie en visie formuleren
    • Storytelling
    • Greenwashing
    • Marketingstrategie
    • Duurzaam consumentengedrag
    • Marketing 3.0
    • Duurzaam ondernemen
  • Impact
  • Over ons
    Over ons

    "Te klein om impact te maken? Ga eens met een mug slapen"

    Het team
    Manifest
  • Contact
Search
Close
Kennismaken?
Word fan

De A/B test van 8 februari: het antwoord.

Home | Goede Marketing verhalen | De A/B test van 8 februari: het antwoord
Index

A/B test: welke afbeelding werkt beter?

De A/B test:

Vorige week hebben we je op onze social media kanalen een vraagstuk voorgelegd. Wij hebben een A/B test ingezet, en aan jou de vraag welke het beste zou presteren. A of B?

Het ging om deze test:

 

Drumroll…

De herfstige variant A heeft gewonnen! Met een lager bounce percentage (-10%), meer pagina’s per sessie (+33%) én een langere sessieduur heeft de herfst de zomer op alle fronten afgetroefd.

Waarom was A beter?

In veel sectoren is seasonality een belangrijke factor in de resultaten. Om te kijken of de sfeer van een seizoensgebonden afbeelding invloed heeft op het aantal paginaweergaven en het bouncepercentage hebben we het afgelopen seizoen een herfstige foto A/B getest tegenover een zomerse afbeelding. Hoewel onze hypothese was dat een zomerse afbeelding meer tot de verbeelding spreekt en dus betere resultaten op zou leveren, heeft de herfst deze ronde toch gewonnen.

Volgende stappen

Testen is nooit klaar, want het kan altijd beter – dat zeiden we de vorige keer ook. Met een goede structuur in je testwerk, kun je elke keer een nieuw stukje tegen elkaar testen. Voor ons zijn de volgende stappen nu om de seizoensgebonden afbeeldingen per seizoen door te blijven testen. Om er zo voor te zorgen dat we op elk moment van het jaar de beste afbeelding kunnen gebruiken. Wist je dat je met liquid content ook de afbeeldingen dynamisch kunt inladen? Zo kun je triggers instellen die een andere afbeelding laten zien wanneer het bijvoorbeeld regenachtig is, onder de 0 graden of juist boven de 25. Zo leuk…

Index

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Meer weten over De A/B test van 8 februari: het antwoord?

Neem dan gerust contact op met Ten Stripes
  • E-mail: goedverhaal@tenstripes.nl
  • Telefoon: 050 211 38 89
Neem contact op

Ten Stripes

Missie gedreven marketingbureau

Bekijk ook deze goede verhalen.

We kunnen jou alleen goed helpen als we zelf op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op marketinggebied. Daarom duiken we regelmatig de boeken weer in, steeds op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in marketingland. De theorie maken we ons eigen. En dat kun jij vervolgens weer lezen in onze blogs.

Terug naar alle blogs

Directe download, zonder mailadres.

Download whitepaper
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid 

Middels missiegedreven marketing, creëren we samen, stap voor stap, de sterkste merken die écht ergens voor staan.

  • Atoomweg 2H (klik voor Google Maps)
  • 9743 AK Groningen
  • KVK 71582800
  • BTW NL858771871B01
  • Deze website draait op een groene server

5.0

 5/5

Direct naar.

  • The Impact Project
  • Werkwijze
  • Marketing 3.0
  • Kernwaarden
  • Missie en visie
  • Greenwashing

Downloads

  • Whitepaper consumentengedrag
  • Impact jaarverslag 2021

Wij werken aan de volgende SDG's.

Onze partners.

Logo B-Corp x Ten Stripes
  • Website gerealiseerd door Multiplus Online

Index

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Word fan!

Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?

Ten Stripes Fans
Waarom fan worden?
  • Je word lid van onze community
  • Mee sparren over de ontwikkelingen binnen Ten Stripes
  • Een extra nieuwsbrief, speciaal voor onze fans