Ga naar de inhoud
  • Werkwijze
  • Cases
  • Blogs
    • Missie en visie formuleren
    • Storytelling
    • Greenwashing
    • Marketingstrategie
    • Duurzaam consumentengedrag
    • Marketing 3.0
    • Kernwaarden bedrijf bepalen
    • Duurzaam ondernemen
  • Impact
  • Over ons
    Over ons

    "Te klein om impact te maken? Ga eens met een mug slapen"

    Het team
    Manifest
  • Contact
Search
Close this search box.
Kennismaken?
Word fan

De QuickScam.

Home | Goede Marketing verhalen | De QuickScam
Index

Verstop Black Friday achter een boom.

Wat Black Friday is hoeven we niet meer uit te leggen, dat is die dag na Thanksgiving dat het hele land vrij neemt om als een dolle te gaan winkelen. Het is voor winkeliers dé dag van het jaar, waarin ze eindelijk van rode cijfers naar zwarte cijfers gaan. Hey, wacht eens… is dat? Ja, daarom heet het Black Friday.

De CO2-emissies van retailers en shoppers zijn tijdens Black Friday op een historisch hoog niveau als gevolg van meer transport en productie van al die spullen die we kopen tijdens deze gekte.

Hyper consumeren is toch niet meer van nu, zou je denken. Dat klopt. Uit een studie blijkt dat 2 op de 3 van de mensen het niet zo leuk vindt om mee te doen. Sterker nog, de helft van de mensen voelt zich best ongemakkelijk over het hele fenomeen. Marketeers zouden hun vak niet goed verstaan als ze dat niet door hadden. En dus hoor je nu de mooiste groene termen voorbij komen: “gemaakt van duurzame materialen”, “biologisch afbreekbaar”, en onze persoonlijke favoriet: “Wij planten een boom voor elke LED TV die je bij ons koopt!”

Greenwashing dus. Marketing campagnes alleen maar bedoeld om je binnen te lokken met groene beloftes, terwijl er geen moment écht gedacht wordt aan mens of milieu. Om de beloftes waar te maken, moeten deze bedrijven meer spullen verkopen om nog winst te kunnen maken. Een circulaire economie is zo verder weg dan ooit.

Ondernemen
Jouw bedrijf is er ook vast al mee bezig. Afval scheiden is niet meer zo eco, al kun je het in je jaarverslag nog wel verkopen als “duurzame trend ingezet door hergebruik van plastic” wanneer je je medewerkers hebt gevraagd of ze hun colaflesjes nog eens willen vullen. Nu vraag je je af of je meer spullen kunt verkopen wanneer je iets nog veel groeners doet.

Ten Stripes wil natuurlijk dolgraag meedoen met deze nieuwe trend, we zijn per slot van rekening ook maar marketeers. Daarom introduceren wij de QuickScam. Maar let op: Alleen voor bedrijven die duurzaam ondernemen als een missie zien. Die vinden dat de gewone dingen zoals een elektrische auto en afval scheiden niet genoeg impact maakt. Of een boom planten.

De QuickScam
Een boom planten is mooi, maar dat maakt je vervuilende product nog niet duurzaam. Wil je wel weten hoe je jouw duurzame ambities kunt waarmaken? Onze QuickScam – ook wel bekend onder The Impact Project – helpt jou als ondernemer om je verhaal op papier te krijgen. Start met het meten van de impact die je maakt met je bedrijf en vertel een eerlijk verhaal aan je klanten. Wanneer je eenmaal begint met het meetbaar maken van je impact, is het makkelijk te zien op welke punten je nog meer kunt verduurzamen. Zo maak je jaar op jaar met je bedrijf écht een verbetering voor mens, milieu en de economie.

Doe de scam scan op www.theimpactproject.nl

Dan planten wij een boom voor je 😉

Index

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Meer weten over De QuickScam?

Neem dan gerust contact op met Ten Stripes
  • E-mail: goedverhaal@tenstripes.nl
  • Telefoon: 050 211 38 89
Neem contact op

Ten Stripes

Missie gedreven marketingbureau

Bekijk ook deze goede verhalen.

We kunnen jou alleen goed helpen als we zelf op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op marketinggebied. Daarom duiken we regelmatig de boeken weer in, steeds op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in marketingland. De theorie maken we ons eigen. En dat kun jij vervolgens weer lezen in onze blogs.

Terug naar alle blogs

Van B2B en B2C naar H2H (human to human).

Lees meer

De kunst van duurzaamheidscommunicatie.

Lees meer

Voor- en nadelen van een gedragsprotocol.

Lees meer

Interview Guido & Bart: De kracht van kernwaarden.

Lees meer

Copywriting.

Lees meer

Impact communiceren.

Lees meer

Kernwaarden.

Lees meer

Het verhaal achter Ten Stripes: de nieuwe economie.

Lees meer
Vorige
Volgende

Directe download, zonder mailadres.

Download whitepaper
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid 

Middels missiegedreven marketing, creëren we samen, stap voor stap, de sterkste merken die écht ergens voor staan.

  • Atoomweg 2H (klik voor Google Maps)
  • 9743 AK Groningen
  • KVK 71582800
  • BTW NL858771871B01
  • Deze website draait op een groene server

5.0

 5/5

Direct naar.

  • The Impact Project
  • Werkwijze
  • Marketing 3.0
  • Kernwaarden
  • Missie en visie
  • Greenwashing
  • Vacatures

Downloads

  • Whitepaper consumentengedrag
  • Impact jaarverslag 2022
  • Impact jaarverslag 2021

Wij werken aan de volgende SDG's.

Onze partners.

Logo B-Corp x Ten Stripes
Website gerealiseerd door Multiplus Online

Index

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Word fan!

Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?

Ten Stripes Fans
Waarom fan worden?
  • Je word lid van onze community
  • Mee sparren over de ontwikkelingen binnen Ten Stripes
  • Een extra nieuwsbrief, speciaal voor onze fans