Ga naar de inhoud
  • Werkwijze
  • Cases
  • Blogs
    • Missie en visie formuleren
    • Storytelling
    • Greenwashing
    • Marketingstrategie
    • Duurzaam consumentengedrag
    • Marketing 3.0
    • Duurzaam ondernemen
  • Impact
  • Over ons
    Over ons

    "Te klein om impact te maken? Ga eens met een mug slapen"

    Het team
    Manifest
  • Contact
Search
Close
Kennismaken?
Word fan

Impact, de bewijskracht van je missie.

Home | Goede Marketing verhalen | Impact, de bewijskracht van je missie
Index

Als organisatie wil je voortgang zien in omzet, winst, naamsbekendheid en overige doelen. Logisch, anders weet je niet hoe het gaat met de organisatie. Deze voortgang wil je ook zien in de impact die je maakt met jouw missie.

De missie is het doel waarvoor jouw organisatie bestaat. Door de missie is je merk consistent en weet de doelgroep waar jij voor gaat en staat. Je merk wordt zo sterk en betekenisvol voor haar doelgroep.

Impact communicatie

Communiceren over de impact die je maakt is perfect voor je marketing. Doordat je transparant communiceert over je positieve en negatieve impact, wordt je gezien als betrouwbaar. De consument is namelijk steeds kritischer en bewuster. De wens voor organisaties die impact maken, transparant en persoonlijk zijn groeit nog altijd.

Bedrijven worden steeds vaker gezien als organisaties die verandering kunnen kunnen aanjagen. Volgens de consument zijn bedrijven namelijk wél in staat om het verschil te maken. Iets waar de overheid en ngo’s in de ogen van de consument minder in slagen.

Dit biedt kansen. Als marketingbureau met de missie om de nieuwe economie groter te maken dan de traditionele, kunnen we een sterke conclusie trekken. Consumenten zoeken dus merken die transparant communiceren en het verschil maken voor mens, milieu en economie. Het blijkt dus dat het worden van een merk wat écht ergens voor staat afhangt van de mate waarin de organisatie zich inzet voor haar missie en hierover communiceert.

Impact meten op basis van SDG's

Je missie als hoogste doel

Dit houdt dus wel in dat de missie echt het hoogste doel van de organisatie moet zijn en dat deze zich daar hard voor maakt. De missie van een organisatie kan namelijk niet zijn “zoveel mogelijk omzet” of “marktleider worden in gebied X”. Dit motiveert niet om fan te worden van een bepaald merk, omdat de missie altijd relevant moet zijn voor mens, milieu, economie en jouw doelgroep. Dus zoals Frankwatching het zegt: “Geen flinterdun Instagram-activisme dus, maar concrete acties en oplossingen”.

Het vertrouwen van je klant win je door te communiceren vanuit de vraag ‘waarom doe je wat je doet’. Het antwoord: je missie. En wat je doet om dit te bereiken.
Marketing uitingen die enkel gaan over de kwaliteit of geweldige service van jouw product of dienst ten opzichte van de concurrent, zijn niet overtuigend genoeg meer.

Keuzes maak je op basis van emoties en waarden. Marketing die hierop gebaseerd is, is dus ook de sterkste marketing. Zoals Steve Jobs zei: “Marketing is about values”.

Lees de blog 'Marketing is about values'.

Geschreven door: Wietse Voordes, marketingstrateeg.

Index

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Meer weten over Impact, de bewijskracht van je missie?

Neem dan gerust contact op met Ten Stripes
  • E-mail: goedverhaal@tenstripes.nl
  • Telefoon: 050 211 38 89
Neem contact op

Ten Stripes

Missie gedreven marketingbureau

Bekijk ook deze goede verhalen.

We kunnen jou alleen goed helpen als we zelf op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op marketinggebied. Daarom duiken we regelmatig de boeken weer in, steeds op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in marketingland. De theorie maken we ons eigen. En dat kun jij vervolgens weer lezen in onze blogs.

Terug naar alle blogs

Directe download, zonder mailadres.

Download whitepaper
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid 

Middels missiegedreven marketing, creëren we samen, stap voor stap, de sterkste merken die écht ergens voor staan.

  • Atoomweg 2H (klik voor Google Maps)
  • 9743 AK Groningen
  • KVK 71582800
  • BTW NL858771871B01
  • Deze website draait op een groene server

5.0

 5/5

Direct naar.

  • The Impact Project
  • Werkwijze
  • Marketing 3.0
  • Kernwaarden
  • Missie en visie
  • Greenwashing

Downloads

  • Whitepaper consumentengedrag
  • Impact jaarverslag 2021

Wij werken aan de volgende SDG's.

Onze partners.

Logo B-Corp x Ten Stripes
  • Website gerealiseerd door Multiplus Online

Index

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Word fan!

Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?

Ten Stripes Fans
Waarom fan worden?
  • Je word lid van onze community
  • Mee sparren over de ontwikkelingen binnen Ten Stripes
  • Een extra nieuwsbrief, speciaal voor onze fans