Ga naar de inhoud
  • Werkwijze
  • Cases
  • Blogs
    • Missie en visie formuleren
    • Storytelling
    • Greenwashing
    • Marketingstrategie
    • Duurzaam consumentengedrag
    • Marketing 3.0
    • Duurzaam ondernemen
  • Impact
  • Over ons
    Over ons

    "Te klein om impact te maken? Ga eens met een mug slapen"

    Het team
    Manifest
  • Contact
Search
Close
Kennismaken?
Word fan

SEA vraagstuk A/B test – antwoord.

Home | Goede Marketing verhalen | SEA vraagstuk A/B test – antwoord
Index

A/B test: "Stucwerk" of "Stuc muren"?

De A/B test:

Vorige week hebben we je op onze social media kanalen een vraagstuk voorgelegd. Wij hebben een A/B test ingezet, en aan jou de vraag welke het beste zou presteren. A of B?

Het ging om deze test:

Drumroll…

De oorspronkelijke tekst (A) deed het al bijzonder goed, maar B ging er toch echt nog boven. Met een CTR van 10.3% won deze advertentietekst. Dus we hebben een winnaar!

Waarom was B beter?

Had jij het goed? Voor ons speelde mee dat stucwerk een lastig te herkennen woord is, terwijl mensen eerder zoeken naar “Stuc” op Google. Wanneer het woord dat je zelf intypt, ook meteen tussen de resultaten staat, wordt je oog daar sneller naar getrokken. Stuc Muren bekt dan misschien wel niet zo lekker, maar het presteert dus wel beter dan “Stucwerk”. 

Volgende stappen

Testen is nooit klaar, want het kan altijd beter. Met een goede structuur in je testwerk, kun je elke keer een nieuw stukje tegen elkaar testen. We zouden kunnen besluiten dat dit nu de beste eerste headline is, en doorgaan met een ander stukje van de advertentie. De lichter gekleurde tekst aanpassen, of afwijkende symbolen erin verwerken.

We kunnen ook de minst presterende advertentie weggooien, en er een andere tegenover zetten met weer een andere eerste regel tekst. Zo maken we eerst de headline perfect, en gaan dan pas verder met de rest. Volgens de regel “grote stappen, snel thuis” beginnen wij altijd met het laaghangend fruit, want zo heeft de klant het snelst een goede advertentie. Later kunnen we de laatste procentjes er nog bij sprokkelen.

Index

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Meer weten over SEA vraagstuk A/B test – antwoord?

Neem dan gerust contact op met Ten Stripes
  • E-mail: goedverhaal@tenstripes.nl
  • Telefoon: 050 211 38 89
Neem contact op

Ten Stripes

Missie gedreven marketingbureau

Bekijk ook deze goede verhalen.

We kunnen jou alleen goed helpen als we zelf op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen op marketinggebied. Daarom duiken we regelmatig de boeken weer in, steeds op zoek naar nieuwe ontwikkelingen in marketingland. De theorie maken we ons eigen. En dat kun jij vervolgens weer lezen in onze blogs.

Terug naar alle blogs

Directe download, zonder mailadres.

Download whitepaper
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid 

Middels missiegedreven marketing, creëren we samen, stap voor stap, de sterkste merken die écht ergens voor staan.

  • Atoomweg 2H (klik voor Google Maps)
  • 9743 AK Groningen
  • KVK 71582800
  • BTW NL858771871B01
  • Deze website draait op een groene server

5.0

 5/5

Direct naar.

  • The Impact Project
  • Werkwijze
  • Marketing 3.0
  • Kernwaarden
  • Missie en visie
  • Greenwashing

Downloads

  • Whitepaper consumentengedrag
  • Impact jaarverslag 2021

Wij werken aan de volgende SDG's.

Onze partners.

Logo B-Corp x Ten Stripes
  • Website gerealiseerd door Multiplus Online

Index

Benieuwd hoe we jou
kunnen helpen?

Direct advies

Gratis advies en geen verplichtingen. 

Word fan!

Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?

Ten Stripes Fans
Waarom fan worden?
  • Je word lid van onze community
  • Mee sparren over de ontwikkelingen binnen Ten Stripes
  • Een extra nieuwsbrief, speciaal voor onze fans