In één dag zetten we samen de eerste stappen naar steward-ownership, dé eigenaarschapsvorm die organisaties sterker en toekomstbestendig maakt. Samen verkennen we de kern van steward-ownership en ontdekken we of dit pad echt bij jouw bedrijf past. Aan het eind van de dag heb je niet alleen helder inzicht in deze eigendomsstructuur, maar ook in hoe het jouw bedrijf versterkt.
Tijdens deze sessie brengen we jullie missie, belangrijkste stakeholders en steward-ownership doelen scherp in kaart. We identificeren de juiste stewards en definiëren hun rol in het dienen van de missie en het waarborgen van winst die impact maakt. Van het samenstellen van een steward-team tot het organiseren van alle benodigde documentatie – wij begeleiden je stap voor stap op dit impactvolle pad naar duurzame groei.
Wil je je eerst nog eens goed verdiepen in het onderwerp steward-ownership? We hebben een blogpost geschreven die je in 5 minuten de basisprincipes en meer uitlegt.
Missies centraal sinds 2018.
Wat kan je er mee?
- Snel resultaat door het in 1 dag concept
- Inspiratie om je stakeholders te betrekken
- Tot 60% besparen op jurische kosten
- Team cohesie; de neuzen dezelfde kant op
Wat heb je aan het einde van de dag?
Aan het einde van de dag heb je een stappenplan voor steward ownership binnen jouw organisatie (v0.9). Deze heb je als team gemaakt en overeenstemming over bereikt.

Stappenplan steward-ownership.
Dit is het stappenplan om samen verder te bouwen aan het fundament van jullie bedrijf. Op de manier geven we je geen vis. Maar een hengel.
1
Kennismaking
We leren elkaar kennen. Is er een klik. Willen we zaken doen? Wat is de huidige en gewenste situatie? Dit zetten we vervolgens in een offerte.
2
Intake gesprek​
We vragen stukken bij je op over de huidige situatie. Halen input op bij de medewerkers en/of stakeholders. En we maken een planning.
3
Voorbereiding
We analyseren alle stukken. We analyseren de output die we hebben opgehaald bij de medewerkers. En we struinen het internet af. Zodat we een zo breed mogelijke kijk krijgen op de organisatie.Â
4
Steward-ownership sessie in 1 dag
De grote, mooie dag! We leveren een 0.9 versie op aan het einde van de dag. We beloven dat het een leuke dag met een sterk resultaat wordt.
5
Nazorg​
Hier helpen we je om naar een 1.0 versie te komen. Na de sessie leggen we de 0.9 versie even in de slowcooker.
6
Missie-teamÂ
We stellen een missieteam samen dat verantwoordelijk is voor de implementatie van steward-ownership. Het missieteam ondersteunen we met eigen AI-tools voor versnelde en consistente implementatie.
Wat leveren we op?
We gaan gedurende de dag een aantal oefeningen doen middels een post-it sessie. Je krijgt van ons een strategiedocument met daarin de uitwerking van de sessie. Het helpt om de output van de sessie te laten bezinken voordat er definitieve keuzes gemaakt worden.Â
-
Missie en kernwaarden recap
Is je missie scherp genoeg? Hoe werk je op dit moment aan de missie? -
Wat wil je bereiken met steward-ownership
Wat is de belangrijkste reden om het te onderzoeken, welke verwachtingen zijn er en wat wil je borgen? -
Stakeholders en welke rechten krijgen ze
Wat is hun bijdrage, wat zijn hun behoeften en welke rechten gaan ze krijgen?. -
Stewards en principes
Wie worden de eerste stewards, welke kennis is er nodig en hoe worden ze opgevolgd. -
Unieke punten
Hoe wordt de winst verdeeld? -
Mogelijke structuur
Aan de hand van de antwoorden maken we een schets van hoe een andere eigendomsstructuur eruit kan zien.
Hierom Steward Owned worden met ons.
Een missie is meer dan een paar mooie worden op de muur en website. Ze zijn het fundament van je organisatie. Leg dit vast en veranker dit voor altijd.

Intern en extern.
Intern beginnen is extern winnen. We bekijken je bedrijf als geheel. Waarbij je intern en extern hetzelfde verhaal vertelt. Met als basis je missie, visie en kernwaarden. Hierdoor creëer je draagvlak bij al je medewerkers, klanten en andere betrokkenen.

Impact en commercie.
Er is nog nooit iemand geweest die op het sterfbed heeft gezegd "had ik maar meer winst gemaakt". Door de missie en visie centraal te zetten (samen met je kernwaarden) creëer je duidelijkheid voor je medewerkers en klanten. Hiermee wordt je organisatie een sterk merk dat écht ergens voor staat. En gaan je impact en commerciële doelen hand in hand.

Hands-on strategen.
Een missie en visie zijn alleen waardevol als ze worden omgezet naar activiteiten en gedrag. We maken abstracte zaken concreet en helpen je, stap voor stap, progressie boeken om resultaten te halen. Juist wanneer dit extra moeite en aandacht vraagt, dan staan we voor je klaar.
Met deze bedrijven werken we samen.




