Conversies.
Conversieratio optimalisatie (CRO).
Conversies, bestellingen, reserveringen, verkopen, leads, contactformulieren, downloads, het zijn allemaal voorbeelden van doelstellingen waar bedrijven marketing voor inzetten. Â
Traditioneel wordt bij veel bedrijven geïnvesteerd in marketing om op die manier meer klanten aan te trekken of naamsbekendheid te genereren. Dit is een uitstekende keuze, maar hoe ga je het maximale halen uit het verkeer dat je naar je website trekt? Dát is nou precies waar conversieoptimalisatie om draait. Â
Wat is conversie optimalisatie?
Conversieoptimalisatie is op verschillende manieren in te zetten. De doelstelling is echter altijd het verbeteren van de verhouding van de voltooide doelen ten opzichte van je bezoekers, ofwel de conversieratio.
Dit is te bereiken door aanpassingen op je website te doen. Bijvoorbeeld in het r, content, verleidingsprincipes, je bestelproces en het gebruik van afbeelding.
Wat voor een website de gouden optimalisaties zijn, is voor iedere bezoeker anders. Hier kom je achter door gestructureerd te werk te gaan. Bij Ten Stripes pakken we dit als volgt aan:
- Dataverzameling en onderzoek
- Testen, testen, testen
- Interpreteren en verwerken
In deze blog leggen we uitgebreid uit wat de verschillende stappen inhouden.
Beginnen met CRO
Wij zijn zo enthousiast over wat je met CRO kan bereiken dat we dit iedereen gunnen. We willen daarom iedereen stimuleren om gewoon te starten, ongeacht hoe groot je bent. Het klopt inderdaad dat je een minimaal aantal bezoekers moet hebben, en het liefst binnen 14 dagen significante resultaten behaalt. Maar als je nu al ervaring op doet in hoe je het proces aanpakt sta je straks 1-0 voor.
Te ingewikkeld?Â
Conversie optimaliseren is niet eenvoudig. Dat is gewoon zo. De resultaten die je ermee behaalt gaan echter wel veel impact realiseren. Daarom loont een CRO traject. Â
Heb je hulp nodig om een CRO traject op te zetten? Zowel volledig als voor een bepaald stuk van het traject, of wil je gewoon eens sparren? We helpen je graag. Â