Onze impact inzichtelijk.
Impactstrategie.
Meer dan 1500 bedrijven geholpen met hun missie, visie en kernwaarden. Bam!
Sinds 2018 meten we onze impact. In begin 2022 hebben we ons eerste impact jaarverslag opgesteld en sinds september 2022 zijn we B Corp gecertificeerd. Vanaf 2019 zijn we Co2 positief. We hebben honderden bedrijven geholpen met het formuleren van hun missie en SDG’s.
We onderscheiden 3 pijlers in onze impactstrategie. Passend bij onze focus SDG’s. Onderbouwd met de Theory of Change (zie verderop). En dit allemaal met dezelfde missie in ons achterhoofd: de nieuwe economie groter maken dan de traditionele.
Dit zijn de impactpijlers waarmee we onze missie willen halen:
- Onze klanten helpen met missiegedreven ondernemen
- Het werkgeluk van onze medewerkers meten
- Kennisdelen via Ten Stripes Learning en onze blogs
liefde voor de SDG's.
De SDGās zijn 17 duurzame ontwikkelingsdoelen, opgesteld door alle landen die aangesloten zijn bij de Verenigde Naties. Het doel van de SDGās is om de wereld voor 2030 een betere plek te maken.
Voor het behalen van deze doelstellingen zijn samenwerkingsverbanden tussen verschillende organisaties hard nodig. En vanuit het bedrijfsleven willen wij helpen het verschil te maken. Daarom gaan we bij alles wat we doen na of het bijdraagt aan onze impact doelstelling: de Nieuwe Economie laten groeien. Zo ja? Letās go!
Wil jij weten aan welke SDG’s wij bijdragen?
Dit zijn onze focus SDG’s
Theory of Change.
Het meetbaar maken van onze impact doen wij aan de hand van de Theory of Change. In de afbeelding hiernaast staat aangegeven hoe wij onze impact inzichtelijk maken middels deze Theory Of Change.Ā
De Theory of Change is een wetenschappelijk onderbouwd model om zowel de harde als de zachte kant van je organisatie meetbaar te maken.Ā
We vertalen onze Theory of Change naar beleid, die kun je hier inzien:
Ten Stripes Learning.
De Nieuwe Economie laten groeien gaat het snelst als zoveel mogelijk bedrijven, overheden, non-profitorganisaties en individuen eraan bijdragen. Daarom hebben we de gratis e-learningmodule Ten Stripes Learning (voorheen noemden we dit The Impact Project) gelanceerd. In deze module, specifiek gericht op start-ups en studenten, helpen we je met het opzetten van je eigen Marketing 3.0 strategie voor jouw bedrijf.
Wanneer je de module succesvol afrondt, ben je trotse eigenaar van je eigen Impact Ondernemen certificaat en klaar om met jouw bedrijf de Nieuwe Economie te laten groeien. Aan het eind van 2023 willen we op deze manier 1000 Impact Ondernemen certificaten uitgegeven hebben. In ons impactjaarverslag zie je hoeveel bedrijven we al kosteloos geholpen hebben.
Werkgeluk.
Onze impact valt of staat met de mensen die met ons werken: onze leden. Zonder onze intrinsiek gemotiveerde leden is het onmogelijk om transities te realiseren.
Daarom hechten we veel waarde aan een cultuur gebaseerd op psychologische vrijheid. Dat wil zeggen: iedereen mag zeggen wat hij of zij wil, altijd en tegen iedereen.
Om te checken of onze werknemers met zoveel plezier naar het werk gaan als we hopen, doen we een keer per jaar een onderzoek naar het werkgeluk dat onze marketeers ervaren. Dit onderzoek wordt uitgevoerd en geĆ«valueerd.Ā
We hanteren de volgende gedragscode:
Nog meer impact.
Naast onze pijlers die we in de kern van ons bedrijf hebben verankerd, doen we nog veel meer goede dingen. Soms klein. Soms groot. We nemen jullie hierin kort mee.Ā Ā
Denk aan de vega lunch die we onze medewerkers aanbieden. We hebben een uitgebreid medewerkershandboek, een statement op werkuren, een chef klantgeluk en een chef werkgeluk. Maar ook steunen we goede doelen en zetten we ons in op vrijwilligersdagen. Gewoon omdat we het belangrijk en tof vinden š
Hierbij een inzicht (je mag het gerust lenen van ons, we geloven in delen):