Onze impact inzichtelijk.
Impactstrategie.
Meer dan 1500 bedrijven geholpen met hun missie, visie en kernwaarden. Bam!
Sinds 2018 meten we onze impact. In begin 2022 hebben we ons eerste impact jaarverslag opgesteld en sinds september 2022 zijn we B Corp gecertificeerd. Vanaf 2019 zijn we Co2 positief. We hebben honderden bedrijven geholpen met het formuleren van hun missie en SDG’s.
We onderscheiden 3 pijlers in onze impactstrategie. Passend bij onze focus SDG’s. Onderbouwd met de Theory of Change (zie verderop). En dit allemaal met dezelfde missie in ons achterhoofd: de nieuwe economie groter maken dan de traditionele.
Dit zijn de impactpijlers waarmee we onze missie willen halen:
- Onze klanten helpen met missiegedreven marketing
- Het werkgeluk van onze medewerkers meten
- Kennisdelen via Ten Stripes Learning en onze blogs
liefde voor de SDG's.
De SDG’s zijn 17 duurzame ontwikkelingsdoelen, opgesteld door alle landen die aangesloten zijn bij de Verenigde Naties. Het doel van de SDG’s is om de wereld voor 2030 een betere plek te maken.
Voor het behalen van deze doelstellingen zijn samenwerkingsverbanden tussen verschillende organisaties hard nodig. En vanuit het bedrijfsleven willen wij helpen het verschil te maken. Daarom gaan we bij alles wat we doen na of het bijdraagt aan onze impact doelstelling: de Nieuwe Economie laten groeien. Zo ja? Let’s go!
Wil jij weten aan welke SDG’s wij bijdragen?
Dit zijn onze focus SDG’s
Theory of Change.
Het meetbaar maken van onze impact doen wij aan de hand van de Theory of Change. In de afbeelding hiernaast staat aangegeven hoe wij onze impact inzichtelijk maken middels deze Theory Of Change.Â
Elke Theory of Change die we opstellen, is gevalideerd door Alexander Impact. Als onafhankelijk onderzoeksbureau staan ze garant voor alle impactstrategieën die wij opstellen voor onze klanten (en dus ook voor onszelf!). Daarmee garanderen we dat de Theory of Change wetenschappelijk gezien klopt.Â
We vertalen onze Theory of Change naar beleid, die kan je hier inzien:
SDG Impact.
We hebben SDG Impact ontwikkeld met als doel zichtbaar te maken te maken op welk niveau bedrijven duurzaam ondernemen, op basis van de SDG’s hebben verankert in de bedrijfsvoering.
Dit wordt beoordeeld door een onafhankelijk commissie. En deze commissie bepaalt of het bedrijf een bronzen, zilveren of gouden medaille krijgt. Onze klanten helpen we om op een hoger niveau te komen. Het niveau van onze klanten laten we transparant zien.
De impact die we hebben gemaakt met SDG Impact is dat we en manifest hebben geschreven voor SDG Nederland dat inmiddels 3 provincies hebben ondertekend. Ook zijn we een algoritme aan het ontwikkelen om automatisch netwerken tot 30.000 organisaties in delen op brons, zilver of goud (en steen voor de achterblijvers ;).Â
Ten Stripes Learning.
De Nieuwe Economie laten groeien gaat het snelst als zoveel mogelijk bedrijven, overheden, non-profitorganisaties en individuen eraan bijdragen. Daarom hebben we de gratis e-learningmodule Ten Stripes Learning (voorheen noemden we dit The Impact Project) gelanceerd. In deze module, specifiek gericht op start-ups en studenten, helpen we je met het opzetten van je eigen Marketing 3.0 strategie voor jouw bedrijf.
Wanneer je de module succesvol afrondt, ben je trotse eigenaar van je eigen Impact Ondernemen certificaat en klaar om met jouw bedrijf de Nieuwe Economie te laten groeien. Aan het eind van 2023 willen we op deze manier 1000 Impact Ondernemen certificaten uitgegeven hebben. In ons impactjaarverslag zie je hoeveel bedrijven we al kosteloos geholpen hebben.
Werkgeluk.
Onze impact valt of staat met onze werknemers. Zonder onze intrinsiek gemotiveerde marketeers is het onmogelijk om marketing te maken waar we zo trots op zijn.
Daarom hechten we veel waarde aan een cultuur gebaseerd op psychologische vrijheid. Dat wil zeggen: iedereen mag zeggen wat hij of zij wil, altijd en tegen iedereen.
Om te checken of onze werknemers met zoveel plezier naar het werk gaan als we hopen, doen we twee keer per jaar een onderzoek naar het werkgeluk dat onze marketeers ervaren. Dit onderzoek wordt uitgevoerd en geëvalueerd.Â
We hanteren de volgende gedragscode:
Nog meer impact.
Naast onze pijlers die we in de kern van ons bedrijf hebben verankerd, doen we nog veel meer goede dingen. Soms klein. Soms groot. We nemen jullie hierin kort mee. Â
Denk aan de vega lunch die we onze medewerkers aanbieden. We hebben een uitgebreid medewerkershandboek, een statement op werkuren, een chef klantgeluk en een chef werkgeluk. Maar ook steunen we goede doelen en zetten we ons in op vrijwilligersdagen. Gewoon omdat we het belangrijk en tof vinden 🙂
Hierbij een inzicht (je mag het gerust lenen van ons, we geloven in delen):