Datagedreven storytelling
Datagedreven storytelling is het omzetten van data in betekenisvolle informatie. Enerzijds om een verhaal te onderbouwen en anderzijds om betere keuzes te maken. Voor de marketeers onder ons: performance meets content.
Deze video maakt deel uit van de kosteloze e-learning The Impact Project
De data ‘minen’ we vanuit verschillende bronnen. Deze koppelen we aan Google Analytics zodat we helder inzicht hebben in het verkeer en het gedrag op de website.
Om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste mensen kunnen tonen, nemen we de klantreis (of customer journey) van Google als basis. Deze bestaat uit de fases See, Think, Do en Care. Hier hebben we zelf nog een vijfde fase aan toegevoegd. De ‘love’ fase! In deze fase maken we mensen vrienden, fans of ambassadeurs van een bedrijf.

Voor welke organisaties is dit geschikt?
Datagedreven storytelling is niet voor ieder bedrijf geschikt. Daarom hebben we een aantal randvoorwaarden waar je aan moet voldoen voordat we dit met je oppakken:
• Je hebt als bedrijf een duidelijke missie
• Je wil positieve impact maken (want dan heb je een beter verhaal om te vertellen)
• Je wil commercieel groeien als organisatie
• Je meet minimaal 10 harde conversies per maand in Google Analytics
• Je hebt minimaal €1000 per maand over voor zichtbaarheid
Ben je hier nog niet als organisatie? Vraag dan één van onze consultants hoe je hier komt (klik!).
Hoe kan Ten Stripes helpen?
Bij Ten Stripes zetten we data op twee verschillende manieren in om jouw verhaal kracht bij te zetten:
1. Betere keuzes maken door de inzet van digitale kanalen
Commerciële doelen stellen we op basis van de kanalen die we gebruiken in de klantreis. Tijdens een storytellingsessie bepalen we samen de doelstellingen en de verhalen die we gaan delen op de verschillende kanalen.
2. Data inzetten om een verhaal te onderbouwen
Tijdens een sessie impact en KPI’s stellen we samen een lijst van doelstellingen op. Met deze doelstellingen ga jij impact maken. Deze impact doelstellingen hebben als basis de Sustainable Development Goals.
Hoe zet je data in om een verhaal te onderbouwen?
Waarom Ten Stripes?
Beide diensten zijn uniek in Nederland. We werken met zeer ervaren marketeers die het kunnen bedenken én uitvoeren, zowel qua content als qua performance. Vele toffe bedrijven gingen je al voor. Onder andere War Child, Groningen Seaports & Omrin