“Donker Groep realiseert groene en gezonde binnen- en buitenruimtes. We ontwerpen, realiseren en beheren deze belevingen vanuit gedrevenheid en vakmanschap.
Wij geloven in de kracht van groen. Een groene omgeving creëert namelijk ruimte, geeft energie en draagt bij aan een gezond en positief leven. Daarom wordt het steeds belangrijker om binnen- en buitenruimten duurzaam in te richten.”
Donker Groep is een unieke onderneming die op verschillende manieren plekken vergroend. Van Heineken tot Albert Heijn en van een boerderij tot nieuwbouw woningen. De projecten zijn eindeloos voor Donker Groep. Donker Groep bestaat al ruim 60 jaar en heeft een grote dosis ervaring wanneer het aankomt op de kracht van groen. “Een groene omgeving creëert namelijk ruimte, geeft energie en draagt bij aan een gezond en positief leven”, aldus Donker Groep zelf. “We hebben zoveel verhalen”, vertelt Marco Bergsma, marketing manager bij Donker Groep. “Maar deze verhalen moeten wel goed vermarkt worden”.
En laat dat nou een uitdaging zijn die Ten Stripes past als een jas.
Donker Groep groeit. Maar bij groei van een organisatie ontstaan tegelijkertijd de nodige uitdagingen. Voor Donker Groep lag deze uitdaging in het vertellen van de juiste verhalen over de verschillende diensten en merken.
Om deze uitdaging het hoofd te bieden, is Donker Groep twee jaar geleden begonnen met het opzetten van een marketingteam. Dit team ging het verhaal van Donker Groep uitwerken en verspreiden binnen de juiste doelgroepen. Maar het vraagstuk was erg complex om alleen aan te pakken en had een ander perspectief nodig. “Geïnteresseerden moeten omgezet worden naar leads. We hadden daar een marketingbureau voor nodig”, vertelt Marco Bergsma. Toen kwam Ten Stripes in zicht.
Halverwege het eerste jaar, tijdens het opzetten van het marketingteam, kwam Ten Stripes om de hoek kijken. Ten Stripes werd een echte sparringpartner van Donker Groep en heeft de opdracht gekregen om de verschillende merken van Donker Groep juist te marketen. Na enkele testen en onderzoek bleek dat de funnel, zoals deze ingericht was voor de merken, niet liep op de manier zoals werd verwacht. Er moest een andere modus gevonden worden.
“Ten Stripes en Donker Groep hebben samen gekeken om een [nieuwe] modus te vinden in de ontwikkelingen die plaatsvinden. Ten Stripes is ook kritisch of iets werkt of niet. Daar zitten ze goed bovenop”, vertelt Marco.
Over de samenwerking, zegt Marco, “dat het fijn is dat we elkaar zo goed kennen”. Je weet elkaar snel te vinden en je weet dat je eerlijk kunt zijn tegen elkaar. “Samenwerking is meer dan alleen het werk, er is ook een vertrouwensband”.
Donker Groep is hard aan het groeien, dat is een feit. Nu het marketingteam goed en wel staat, ligt er nog wel een uitdaging in het intern verspreiden van het verduurzamingsverhaal. Alle medewerkers van Donker Groep moeten weten waar het bedrijf voor staat. De afdeling marketing bij Donker Groep krijgt daarom een steeds belangrijkere rol in de organisatie, wat ook blijkt uit deze ontwikkelingen.
De duurzaamheidsboodschap van Donker Groep moet op een goede manier overkomen, zowel extern als intern. “Mensen moeten wel weten waar Donker Groep voor staat”, zegt Marco. Met kritische sessies van Ten Stripes heeft Donker Groep de juiste vragen gevonden om te stellen aan zichzelf.
Donker Groep maakt mooie stappen in het ondernemen en wij, Ten Stripes, zijn heel erg blij dat we daar een onderdeel van uit mogen maken.
Neem dan gerust contact met ons op!
We snappen heel goed dat je wilt weten wat voor werk we eerder hebben gedaan. Met onderstaande partijen hebben we aan marketing gewerkt wat er echt toe doet. Bekijk ook deze cases eens.
Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?