Young_Coders, een vernieuwer in de IT-arbeidsmarkt, zet zich in voor een duurzame verandering door het bieden van unieke traineeships. Met een focus op het vinden en ontwikkelen van uitzonderlijk IT-talent, streven zij naar het creëren van duurzame relaties tussen talenten en opdrachtgevers. Hun aanpak omvat het scouten van toptalenten buiten traditionele IT-opleidingen, en hen voorzien van uitgebreide opleiding en begeleiding om technische vaardigheden en soft skills te ontwikkelen. Zo dragen ze bij aan de ontwikkeling van tech-professionals met een voortdurende leergierigheid, klaar om een significante bijdrage te leveren in de digitaliserende wereld.
“Onze initiële vraag ging eigenlijk over hoe wij ons als werkgever aantrekkelijker konden maken”, begint Koen Rots, teamlead marketing en communicatie bij Young_Coders. “De huidige generatie professionals zoekt steeds vaker naar duurzame werkgevers, dus duurzaamheid moest ook voor ons een integraal onderdeel worden van onze bedrijfsvoering. Te beginnen met een duurzaamheidsstrategie, waarvoor we bij Ten Stripes aanklopten”.
“We zijn ervan overtuigd dat we zowel toekomstige trainees als opdrachtgevers een totaalplaatje moeten bieden. Voor trainees een werkplek waar je trots op kan zijn, waarin jijzelf, maar ook het bedrijf impact maakt. En voor opdrachtgevers natuurlijk gedreven IT-toptalent”, legt Koen uit. Maar hoe dit in één verhaal verteld kon worden, waarbij beide doelgroepen werden aangesproken, daar lag de uitdaging. “Wollige taal hielp in ieder geval niet hebben we ontdekt. Ten Stripes was gelukkig nuchter, recht voor z’n raap en bood ons een andere blik”.
Omdat de initiële vraag impactgedreven was, lag de focus van Ten Stripes voornamelijk op het formuleren van een Theory of Change voor Young_Coders. Maar om deze goed te kunnen formuleren en de echte identiteit van Young_Coders te achterhalen, is de huidige strategie eerst geanalyseerd, zijn er interviews gehouden met verschillende medewerkers en zijn door middel van strategische identiteit- en impactsessies een duidelijke Theory of Change, strategisch document en het creatief concept ‘Level Up’ geformuleerd.
“In de perfecte co-creatie waar we blij van worden, hebben we samen gekeken naar wat Young_Coders nodig had en heeft Koen met zijn team het eindresultaat fantastisch doorgevoerd in alle communicatie van Young_Coders”, zegt Bart Joling, directeur van Ten Stripes.
“Ten Stripes is voor ons op precies het goede moment aangehaakt. Na corona zijn we ontzettend gegroeid en met die groei moest een professionaliseringsslag volgen. Met de basis die is gelegd kunnen we nu doorgroeien en hebben we een goede strategie om op terug te vallen, wat al doorgevoerd is in heel veel facetten van het bedrijf”, vertelt Koen.
“Een leuke uitkomst is dat de klanten die we alvast hadden meegenomen in ons nieuwe creatieve concept, er enorm op zijn aangeslagen. Daarnaast heeft de Theory of Change voor hen ook een toegevoegde waarde, aangezien door nieuwe wetten en regelgevingen ook zij worden gedwongen om ketens en leveranciers onder de loep te nemen. Hoe mooi is het dat wij dat bij Young_Coders allemaal al duidelijk op papier hebben?”.
Koen concludeert: “Ik zou Ten Stripes absoluut aanbevelen aan andere bedrijven. Het zijn niet alleen hele fijne mensen om mee samen te werken, maar ze zijn ook uniek in het ontwikkelen van duurzame strategieën.”
Met drie focus-SDG’s die perfect bij Young_Coders en hun identiteit passen maken ze nu én in de toekomst impact op mens, milieu en economie. “Werk je bij Young_Coders, dan draag je bij aan een betere morgen voor iedereen. Level Up the new economy!”.
Neem dan gerust contact met ons op!
We snappen heel goed dat je wilt weten wat voor werk we eerder hebben gedaan. Met onderstaande partijen hebben we aan marketing gewerkt wat er echt toe doet. Bekijk ook deze cases eens.
Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?