“Vier generaties van gedreven, gespecialiseerde en betrokken vakmensen hebben Juwelier & Opticien Luitjens doen uitgroeien tot een vaste waarde in Musselkanaal en omstreken. Drie toegewijde generaties hebben de naam Luitjens gevestigd door de wensen en verlangens van de klanten te kennen en deze te vervullen met de meest bijzondere collecties sieraden, horloges, trouw/relatieringen, brillen en zonnebrillen. Door deze te presenteren met oprechte persoonlijke aandacht en onberispelijke service wordt bovendien een vertrouwensband opgebouwd die jaar na jaar meegaat; het is de toegevoegde waarde die een hecht familiebedrijf biedt.”
Vanaf haar zestiende werkt Camilla al bij Juwelier Luitjens. Wat ooit begon met het poetsen van het zilver en goud is uitgegroeid tot een geweldige carrière. Met veel passie en enthousiasme vertelt Camilla over Juwelier Luitjens: “Ik kan er helemaal m’n eigen stempel op drukken. Als je zo lang ergens werkt, ken je het bedrijf door en door.”
Camilla is marketingmanager bij de juwelier, maar doet eigenlijk veel meer dan dat. “Ik doe ook veel IT werkzaamheden, beheer de website en kijk naar kansen hoe het bedrijf kan ontwikkelen. Ik behandel het echt als m’n eigen bedrijf.”
Een aantal jaren geleden begon Camilla met het idee voor een website. Dit zou in eerste instantie een etalage worden van de winkel. Want Musselkanaal is niet bepaald om de hoek voor veel mensen. “We weten dat klanten heel gericht naar ons toe komen, met een doel. Vaak al met de telefoon in de hand met een pagina van onze site met de boodschap: ‘Dit wil ik!’”
Drie jaar geleden kwam Ten Stripes in beeld, om de website en de webshop meer body en een boost te geven.
Toen Ten Stripes met haar werkzaamheden begon bij Juwelier Luitjens, was de website al opgezet, maar lagen er alsnog veel kansen. “Je moet voor kunnen blijven op de andere kleinere juweliers”, vertelt Camilla.
Nadat Remko en Bart, directeuren van Ten Stripes, langs waren gekomen voor een kennismakingsgesprek was Camilla meteen enthousiast. “We proberen een huiselijke, fijne sfeer te creëren in de winkel en als er dan 2 mannen, Remko en Bart, komen die precies dezelfde insteek hebben, dan is dat gewoon een goede match.”
Er lagen een aantal uitdagingen waar Juwelier Luitjens eigenlijk mee bezig wilde gaan, waaronder socials, SEO en SEA. “Er is een marketingstrategie opgezet tijdens een hele intensieve sessie bij ons, met een grote poster (brown paper) aan de muur. We hebben gekeken naar wie onze klanten zijn, wie naar de winkel komen en wie eventueel online komen.”
Op basis van deze strategie is een marketingplan gemaakt waar tot op de dag van vandaag mee werken en bijsturen waar nodig.
Drie jaar later is Camilla nog steeds enthousiast en blij met de frisse blik die Ten Stripes biedt. “Ze durven ook gewoon in te gaan tegen bepaald ideeën die niet werken. Ze denken mee in wat haalbaar is voor onze branche en blijven altijd realistisch.”
De oude website was eigenlijk een beetje “outdated” en had een nieuwe versie nodig. “Ten Stripes heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat we zijn overgestapt naar een nieuwe webbouwer.” Met die overstap was Camilla heel erg blij. Hierdoor zijn nieuwe mogelijkheden ontstaan voor de webshop en heeft de website een professionaliseringsslag gemaakt.
“Als ik de resultaten zie dan kan het niet anders dan dat het goed gaat”, vertelt Camilla. “Omdat het allemaal zo gemakkelijk en gemoedelijk gaat, is de afstand (in de communicatie) ook kleiner.” Dat vindt Camilla heel fijn aan de samenwerking.
Voor dit jaar hebben we samen een doel opgesteld. “Dat halen we dit jaar wel”, zegt Camilla. Maar daar eindigt haar ambitie niet. “De website begon als een visitekaartje, als etalage van de winkel. Toen werd het een webshop met inkomsten als mooie bijkomstigheid. Maar nu zitten er serieuze kansen. Het zou mooi zijn om de omzet te verdubbelen in 2023.”
Camilla vertelt: “Ik wil het liefst de focus op de winkel leggen en dat Ten Stripes de online focus houdt.” Het is namelijk belangrijk dat de wisselwerking tussen de winkel en de website goed doorontwikkelt. En daar hebben wij ook veel zin in, Camilla!
Neem dan gerust contact met ons op!
We snappen heel goed dat je wilt weten wat voor werk we eerder hebben gedaan. Met onderstaande partijen hebben we aan marketing gewerkt wat er echt toe doet. Bekijk ook deze cases eens.
Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?