Moving-In, opgericht in 2013 als een familiebedrijf, is inmiddels het snelst groeiende meubelverhuurbedrijf van Nederland. Met een team van jonge en ondernemende professionals zetten ze zich in om meer te bieden dan alleen het product; ze veranderen de inrichting van een woning in een dienst.
“Passie, hard werken en creativiteit zijn voor ons de basisingrediënten om ons te onderscheiden in wat we doen: het creëren van een thuis,” aldus het team van Moving-In. Ondanks deze duidelijke focus, worstelden ze met een gedateerde missie en visie die niet meer in lijn was met hun huidige bedrijfsvoering.
“We hadden een helder idee van wat we deden en waar we naartoe wilden, maar een duidelijke missie en visie miste,” zegt Evelien de Jong, marketingmanager bij Moving-In. “Maar waar moet je dan beginnen? Zonder structuur heb je een groot doel voor ogen, maar je kunt het niet uitleggen. Daarom zochten we naar de juiste begeleiding om samen met ons onze bedrijfsidentiteit te herformuleren en missiegedreven aan het werk te gaan.”
Het was cruciaal voor Moving-In om hun bedrijfsidentiteit zowel intern als extern helder te krijgen. “We wilden dat onze missie en visie niet zomaar woorden op papier waren, maar dat ze echt leefden binnen het bedrijf,” legt Evelien uit. Vragen als ‘hoe betrekken we iedereen bij dit proces?’ en ‘hoe zorgen we dat de nieuwe identiteit ook echt gedragen wordt door het hele team?’ waren top-of-mind.
Daarnaast was er een dringende behoefte om de nieuwe identiteit te vertalen naar concrete bedrijfsdoelen en een online strategie. “We waren wel bezig, maar misten een overkoepelende strategie,” zegt Evelien.
Ten Stripes kwam volgens Evelien “op het perfecte moment aan boord” en organiseerde verschillende strategische sessies met diverse teamleden van Moving-In. “Het was een proces van co-creatie. Iedereen, van stagiairs tot het management, was betrokken,” vertelt Evelien. “Ten Stripes heeft ons geholpen om een duidelijke bedrijfsidentiteit en strategie te formuleren die nu de basis vormen voor alles wat we doen. We doen nu volledig aan missiegedreven werken.”
Met een nieuw geformuleerde strategie stopte de samenwerking niet, ook de implementatie werd succesvol uitgevoerd. Tijdens het implementatietraject zijn er onder andere op de oude website van Moving-In verschillende A/B-testen gedaan om de conversieratio te optimaliseren. Dit heeft over een jaar tijd geleid tot een stijging van de conversieratio van 1,15% naar 2,93%. Daarnaast heeft optimalisatie van de content op de site tot een stijging van het kwalitatieve websiteverkeer van 71% geleid. En zijn er 277% meer vertoningen via SEO gemeten. Deze optimalisaties en de kennis die hiermee is opgedaan is meegenomen in het bouwen van de nieuwe Moving-in website, die opnieuw in samenwerking met Ten Stripes is gerealiseerd.
1,5 jaar na de implementatie van het gehele traject en de nieuwe strategie zijn de resultaten indrukwekkend. “Het strategisch document wordt regelmatig geraadpleegd en vormt de basis voor al onze activiteiten,” zegt Evelien. “Ook krijgen we van verschillende klanten terug dat ze echt kunnen zien waar Moving-In voor staat.”
Evelien de Jong concludeert: “Het missiegedreven werken hebben we binnen ons bedrijf al goed geborgd, mede dankzij de duidelijke strategische basis die Ten Stripes voor ons heeft neergezet. Ze zijn hier super sterk in en ik zou ze dan ook absoluut aanraden aan iedereen. Zeker weten.”
Met deze samenwerking is Moving-In niet alleen geholpen met een duidelijke bedrijfsidentiteit, maar is er ook een duurzame basis gelegd voor toekomstige groei en succes.
Neem dan gerust contact met ons op!
We snappen heel goed dat je wilt weten wat voor werk we eerder hebben gedaan. Met onderstaande partijen hebben we aan marketing gewerkt wat er echt toe doet. Bekijk ook deze cases eens.
Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?