Ga naar de inhoud
  • Werkwijze
  • Cases
  • Blogs
    • Missie en visie formuleren
    • Storytelling
    • Greenwashing
    • Marketingstrategie
    • Duurzaam consumentengedrag
    • Marketing 3.0
    • Duurzaam ondernemen
  • Impact
  • Over ons
    Over ons

    "Te klein om impact te maken? Ga eens met een mug slapen"

    Het team
    Manifest
  • Contact
Search
Close
Kennismaken?
Word fan

Werkwijze

werkwijze.

Ons proces naar jouw succes.

Missiegedreven marketing werkt alleen als het gedragen wordt door de interne organisatie. De verbinding leggen tussen de interne en externe organisatie doen we door de missie, visie en kernwaarden te formuleren. Op deze manier vertel je intern en extern hetzelfde verhaal vanuit de kern van je organisatie. Dat is wat een merk sterk maakt.

Om dat te realiseren werken we 100% in co-creatie. Zie ons als de architect van het plan. De stok achter de deur. Facilitator in het behalen van jouw doelen. Op korte en lange termijn. 

Maar let op: jij blijft te allen tijde de eigenaar van het project.

Het begin.

Tijdens de verdieping leren we elkaar kennen: wie is jouw organisatie? En hoe werken wij? We gaan op zoek naar de oorsprong van de organisatie en we doen een korte analyse van het merk. Wat valt ons op?

Ook kijken we naar wat er al is qua marketingstrategie (niemand houdt van dubbel werk). Het belangrijkste is om samen scherp te formuleren wat het exacte vraagstuk van jouw organisatie is. Wat lossen we met elkaar op? En hoe vertalen we dat naar doelen?

Dit krijg je in deze stap van ons:

  • Formulering van jouw marketingvraagstuk: wat lossen we op met elkaar?
  • Stakeholders overzicht: met wie heb je te maken?
  • Oorsprong van de organisatie: wat is de intrinsieke motivatie?
  • Oplevering van de verrassingsopdracht, we houden het graag en beetje spannend 😉
  • Planning en vervolg: de grote lijnen en details zodat je precies weet wat je krijgt en waar je voor betaalt
Volgende stap
Plan verdiepingssessie
Verdieping werkwijze Ten Stripes
Waar sta je nu, werkwijze Ten Stripes

Stap 1.

Middels een analyse van de marketingstrategie krijgen we een beeld van jouw organisatie en haar speelveld. Ook kijken we hier waar je nu staat en waar je naartoe wil.

Middels een interview gaan we op zoek naar de cultuur, structuur en processen. Ook gaan we op zoek naar de trends in jouw markt. We duiken in de data: hoe gedragen mensen zich op jouw website (Google Analytics)? Wat is het conversiepercentage? Tot slot bepalen we alvast de richting door naar het strategische doel van de organisatie te kijken.

Wat krijg van van ons?

  • Marketingstrategie analyse intern
  • Marketingstrategie analyse extern
  • Conclusie op basis van de analyse
  • Strategische doelen (met potlood)
Volgende stap
Plan verdiepingssessie

Stap 2.

De behoefte van jouw doelgroep is een cruciaal puzzelstuk in missiegedreven marketing. Welke waarden vinden zij belangrijk in relatie tot jouw organisatie? Hoe maken zij de keuze voor een product of dienst in jouw branche? Wat doen je belangrijkste concurrenten? Het belangrijkste in deze fase is om erachter te komen wat de drijfveren van jouw klanten zijn.

In deze fase doen we een aantal interviews. Meestal met salesmensen, de directie en vooral met enkele klanten. Ook duiken we in de trends, de omvang van de doelgroep en wie jouw concurrenten zijn. Al deze informatie, vertalen we naar persona’s.

Wat krijg je van ons?

  • Uitgewerkt doelgroep onderzoek
  • Persona's (drijfveren en overtuigingen, gedrag on-/offline, drempels etc.)
Volgende stap
Plan verdiepingssessie

Stap 3.

Sterke merken hebben een sterke identiteit. Hedendaagse merken combineren hun identiteit met een impactstrategie. Deze stap is cruciaal om onderdeel te worden van de nieuwe economie. Omdat je missie, visie en kernwaarden de verbindende factoren zijn van jouw interne en externe omgeving.

Middels interactieve strategiesessies bepalen we samen met jouw team de identiteit en de impactstrategie van jouw organisatie. Wij faciliteren dit proces. Omdat wij dit al voor vele andere organisaties hebben gedaan, tillen we jouw organisatie naar een hoger niveau. Dat beloven we.

Wat krijg je van ons?

  • Missie, visie en kernwaarden
  • Golden circle (what, how why)
  • Unique Selling Points en merkbelofte
  • Doelen voor 1, 2, 5 en 20 jaar
  • Sustainable Development Goals
  • Impactstrategie o.b.v. Theory of Change
Volgende stap
Plan verdiepingssessie

Stap 4.

Identiteit en impact + markt en doelgroep = missiegedreven marketing. Als we de identiteit van jouw organisatie kennen én de behoefte van de doelgroep, is het tijd om de kern van jouw merk vorm te geven middels een creatief concept en content dat het hart van je doelgroep en medewerkers raakt.

Sterke merken, zoals Tony’s, Patagonia, Lego of Apple, doen allemaal ongeveer hetzelfde. Door consistent vanuit de kern(waarden) van de organisatie te communiceren raken ze de emotie van de doelgroep. En. Dat. Werkt.

Wat krijg je van ons?

  • Het grote idee waar jouw organisatie om bekend wil staan (pay-off)
  • Testen van het grote idee in de markt (online o.b.v. data)
  • Contentstrategie, welke verhaal vertel je aan wie?
  • Performancestrategie, zo bereik je jouw doelgroep
Volgende stap
Plan verdiepingssessie
Concept en content werkwijze Ten Stripes
Implementatie intern/extern werkwijze Ten Stripes

Stap 5.

We hebben de strategische keuzes intern en extern gevalideerd. Er is draagvlak intern en tractie extern. Maar alle plannen zijn waardeloos totdat ze worden uitgevoerd. Daarom zetten we de plannen om in taken en verantwoordelijkheden.

De implementatie begint nu. Wij pakken daarin de rol van procesbegeleider. We ondersteunen jouw team met specifieke kennis en ervaring. Praktisch gezien spreken we 2, 4 of 8 dagdelen per maand af met jouw marketingteam om de doelen te behalen. Hoe we dat exact gaan invullen, daar komen we gaandeweg het traject achter.

Eens per kwartaal hebben we een formele evaluatie. Welke progressie hebben we geboekt? Wat ging goed, wat ging minder goed? En wat zijn de prioriteiten van het volgende kwartaal? Dit vertalen we vervolgens weer naar taken en verantwoordelijkheden per persoon.

  • Elke 3 maanden een kwartaalevaluatie
  • Eens per week/maand spreken we fysiek of digitaal af met jouw team
  • Specifieke planning voor de komende 3 maanden
  • Eén systeem voor alle taken en informatie
  • Dashboard met daarop een overzicht van de doelen
Naar contact
Plan verdiepingssessie

Wat een verhaal...

Je bent nu op de hoogte van ons proces naar jouw succes. Het klinkt misschien wat veel. Sommige stappen heb  je wellicht al 100% voor elkaar. En dat is helemaal goed. 

Wil jij missiegedreven marketing omarmen? Dan gaan we samen kijken wat jouw organisatie nodig heeft. Samen brengen we richting, structuur en overzicht aan zodat jouw marketingteam zelfstandig aan het werk kan.

Ons doel is om binnen 2 jaar overbodig te zijn. 

Omdat je het dan zelf kan.

Zullen we eens kennismaken?

Plan kennismaking
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid 

Middels missiegedreven marketing, creëren we samen, stap voor stap, de sterkste merken die écht ergens voor staan.

  • Atoomweg 2H (klik voor Google Maps)
  • 9743 AK Groningen
  • KVK 71582800
  • BTW NL858771871B01
  • Deze website draait op een groene server

5.0

 5/5

Direct naar.

  • The Impact Project
  • Werkwijze
  • Marketing 3.0
  • Kernwaarden
  • Missie en visie
  • Greenwashing

Downloads

  • Whitepaper consumentengedrag
  • Impact jaarverslag 2021

Wij werken aan de volgende SDG's.

Onze partners.

Logo B-Corp x Ten Stripes
  • Website gerealiseerd door Multiplus Online

Word fan!

Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?

Ten Stripes Fans
Waarom fan worden?
  • Je word lid van onze community
  • Mee sparren over de ontwikkelingen binnen Ten Stripes
  • Een extra nieuwsbrief, speciaal voor onze fans