Ga naar de inhoud
  • Diensten

    Bedrijfsdocu.

    Lees meer

    Huisstijl ontwikkeling.

    Lees meer

    Implementatieteam.

    Lees meer
    Bekijk alle diensten
  • Cases
  • Kennis
    • Missie en visie formuleren
    • De nieuwe B Corp standaarden
    • Steward-ownership
    • Gratis GPT tools
    • Gratis e-learning
    • Storytelling
    • Greenwashing
    • Duurzaam consumentengedrag
    • Kernwaarden bedrijf bepalen
    • Duurzaam ondernemen
    • De 9 implementatie uitdagingen
    • Al onze 84 blogs >>
  • Coöperatie
    • Onze misse en visie
    • Het team
    • Over de coöperatie
    • Manifest
    • Vacatures/ lid worden
    • Eigen impact
  • Contact
Kennismaken?
Word fan

Centrum voor Psychotherapie.

Home | Cases | Centrum voor Psychotherapie

Over de organisatie.

Het Centrum voor Psychotherapie, onderdeel van GGz Centraal, richt zich op geestelijke gezondheidszorg in Midden-Nederland. Met een landelijke positie biedt het centrum hoog gespecialiseerde zorg voor vroegkinderlijk trauma, angst- en dwangstoornissen en persoonlijkheidsstoornissen. In 2017 zijn deze diagnostische categorieën samengevoegd om synergie te creëren en de organisatie te versterken.

Over deze case.

Het Centrum voor Psychotherapie in Ermelo streeft naar een TOPGGz-certificering, wat inhoudt dat het centrum de hoogste kwaliteit van zorg biedt. Het was echter een uitdaging om een gezamenlijke visie en missie te formuleren en deze door de hele organisatie te implementeren. Ten Stripes werd benaderd om hierbij te helpen. “Wij zijn op inhoud gedreven, maar het vormgeven van een visie en missie en dit vertalen naar de ontwikkeling van de organisatie was een uitdaging voor ons,” vertelt Rosita Vos, werkzaam bij het Centrum voor Psychotherapie in Ermelo. “We hadden externe hulp nodig om ons beter te profileren op de markt.”

 

De Uitdaging

De grootste uitdaging was het verenigen van verschillende afdelingen, die voorheen zelfstandig functioneerden, en een gezamenlijke visie en missie te creëren. De zorgprofessionals waren vooral gericht op hun inhoudelijke werk en hadden moeite met het profileren van de organisatie en het uitdragen van een gezamenlijke cultuur. “Alle afdelingen hiervoor waren zelfstandig en hadden al een idee wat zij voor betekenis waren,” zegt Rosita. “Dan zet je het bij elkaar en dan ben je zoekende naar wat nou het geheel is. We wilden richting TOPGGz gaan en echt alle teams mee krijgen, wat veel werk vergde.”



De oplossing.

Ten Stripes begon met een grondige analyse van de behoeften van het Centrum voor Psychotherapie en betrekt de medewerkers vanaf het begin bij het proces. Rosita vertelt: “Ze hebben ons vanaf het begin af aan er heel goed bij betrokken. Ze namen ons mee en gaven advies hoe zij het zouden aanpakken.”

Er werd een kernteam gevormd, medewerkers werden geïnterviewd en er werden enquêtes gehouden om een breed gedragen basis voor de nieuwe visie en missie te creëren. “We hebben een wat kleiner missiegedreven team samengesteld, dat werd begeleid door Ten Stripes om de vertaling te maken op de werkvloer,” vertelt Rosita.

Strategische sessies en workshops hielpen de medewerkers om te begrijpen wat de organisatie doet en waarom. Ten Stripes zorgde voor consistente communicatie intern en extern en de nieuwe koers werd in de praktijk doorgevoerd. “Je moet goed voelen en geloven waar je als organisatie voor staat en dat kun je niet beter overbrengen naar de medewerkers dan met zo’n missiegedreven team,” aldus Rosita.



De oplossing.

“Ten Stripes heeft een methode, en dat werkt,” zegt Rosita. Het Centrum voor Psychotherapie heeft een duidelijke visie en missie kunnen formuleren en implementeren, waardoor alle medewerkers een gemeenschappelijk doel voor ogen kregen. Rosita merkt op: “We zijn echt één centrum geworden. Het proces heeft lang geduurd, maar dat heeft gemaakt dat iedereen wel weet van hier staan we voor. Je draagt het daardoor ook meer uit.”

Dit was cruciaal voor het behalen van het TOPGGz-certificaat en leidde tot verbeterde management- en overlegstructuren binnen de organisatie. “Het management is verstevigd. Met alles wat je doet, neem je mee wat is opgesteld door Ten Stripes,” aldus Rosita.

Daarnaast heeft de nieuwe aanpak gezorgd voor een natuurlijk verloop van medewerkers en het aantrekken van nieuwe sollicitanten die zich aangetrokken voelen tot de nieuwe waarden en missie van het centrum. “Je ziet af en toe wat weerstand en verzet, maar je ziet ook juist hele mooie samenwerkingen. We zijn wat meer een geheel. Je houdt de mensen over die deze missie ook dragen,” zegt Rosita.

De samenwerking met Ten Stripes heeft geleid tot een versterkte identiteit en een verbeterde marktpositie voor het Centrum voor Psychotherapie. “Ten Stripes heeft geholpen om de organisatie beter te profileren en een sterke, gezamenlijke cultuur te creëren. De impact is nu misschien nog niet helemaal zichtbaar, maar je ziet het wel aan hoe je uitvoering geeft aan het geheel. Je bent het nu echt allemaal samen,” concludeert Rosita.

Wil jij ook jouw bedrijf laten groeien?

Neem dan gerust contact met ons op!

  • E-mail: hallo@tenstripes.nl
  • Telefoon: 050 211 38 89
Maak kennis

Bekijk ook deze cases.

We snappen heel goed dat je wilt weten wat voor werk we eerder hebben gedaan. Met onderstaande partijen hebben we aan marketing gewerkt wat er echt toe doet. Bekijk ook deze cases eens. 

Terug naar alle cases

Young_Coders.

Lees meer

Moving-In.

Lees meer

Bentacera.

Lees meer

Donker Groep.

Lees meer

Fryslan Fungies.

Lees meer

Juwelier Luitjens.

Lees meer
Vorige
Volgende

Het Centrum voor Psychotherapie, onderdeel van GGz Centraal, richt zich op geestelijke gezondheidszorg in Midden-Nederland. Met een landelijke positie biedt het centrum hoog gespecialiseerde zorg voor vroegkinderlijk trauma, angst- en dwangstoornissen en persoonlijkheidsstoornissen. In 2017 zijn deze diagnostische categorieën samengevoegd om synergie te creëren en de organisatie te versterken. 

Over de case

Het Centrum voor Psychotherapie in Ermelo streeft naar een TOPGGz-certificering (inmiddels is deze certificering gehaald), wat inhoudt dat het centrum de hoogste kwaliteit van zorg biedt. Het was echter een uitdaging om een gezamenlijke visie en missie te formuleren en deze door de hele organisatie te implementeren. Ten Stripes werd benaderd om hierbij te helpen. “Wij zijn op inhoud gedreven, maar het vormgeven van een visie en missie en dit vertalen naar de ontwikkeling van de organisatie was een uitdaging voor ons,” vertelt Rosita Vos, werkzaam bij het Centrum voor Psychotherapie in Ermelo. “We hadden externe hulp nodig om ons beter te profileren op de markt.”

 

De uitdaging

De grootste uitdaging was het verenigen van verschillende afdelingen, die voorheen zelfstandig functioneerden, en een gezamenlijke visie en missie te creëren. De zorgprofessionals waren vooral gericht op hun inhoudelijke werk en hadden moeite met het profileren van de organisatie en het uitdragen van een gezamenlijke cultuur. “Alle afdelingen hiervoor waren zelfstandig en hadden al een idee wat zij voor betekenis waren,” zegt Rosita. “Dan zet je het bij elkaar en dan ben je zoekende naar wat nou het geheel is. We wilden richting TOPGGz gaan en echt alle teams mee krijgen, wat veel werk vergde.”

De aanpak van Ten Stripes

Ten Stripes begon met een grondige analyse van de behoeften van het Centrum voor Psychotherapie en betrekt de medewerkers vanaf het begin bij het proces. Rosita vertelt: “Ze hebben ons vanaf het begin af aan er heel goed bij betrokken. Ze namen ons mee en gaven advies hoe zij het zouden aanpakken.”

Er werd een kernteam gevormd, medewerkers werden geïnterviewd en er werden enquêtes gehouden om een breed gedragen basis voor de nieuwe visie en missie te creëren. “We hebben een wat kleiner missiegedreven team samengesteld, dat werd begeleid door Ten Stripes om de vertaling te maken op de werkvloer,” vertelt Rosita.

Strategische sessies en workshops hielpen de medewerkers om te begrijpen wat de organisatie doet en waarom. Ten Stripes zorgde voor consistente communicatie intern en extern en de nieuwe koers werd in de praktijk doorgevoerd. “Je moet goed voelen en geloven waar je als organisatie voor staat en dat kun je niet beter overbrengen naar de medewerkers dan met zo’n missiegedreven team,” aldus Rosita.

 

Het resultaat

“Ten Stripes heeft een methode, en dat werkt,” zegt Rosita. Het Centrum voor Psychotherapie heeft een duidelijke visie en missie kunnen formuleren en implementeren, waardoor alle medewerkers een gemeenschappelijk doel voor ogen kregen. Rosita merkt op: “We zijn echt één centrum geworden. Het proces heeft lang geduurd, maar dat heeft gemaakt dat iedereen wel weet van hier staan we voor. Je draagt het daardoor ook meer uit.”

Dit was cruciaal voor het behalen van het TOPGGz-certificaat en leidde tot verbeterde management- en overlegstructuren binnen de organisatie. “Het management is verstevigd. Met alles wat je doet, neem je mee wat is opgesteld door Ten Stripes,” aldus Rosita.

Daarnaast heeft de nieuwe aanpak gezorgd voor een natuurlijk verloop van medewerkers en het aantrekken van nieuwe sollicitanten die zich aangetrokken voelen tot de nieuwe waarden en missie van het centrum. “Je ziet af en toe wat weerstand en verzet, maar je ziet ook juist hele mooie samenwerkingen. We zijn wat meer een geheel. Je houdt de mensen over die deze missie ook dragen,” zegt Rosita.

 

De samenwerking met Ten Stripes heeft geleid tot een versterkte identiteit en een verbeterde marktpositie voor het Centrum voor Psychotherapie. “Ten Stripes heeft geholpen om de organisatie beter te profileren en een sterke, gezamenlijke cultuur te creëren. De impact is nu misschien nog niet helemaal zichtbaar, maar je ziet het wel aan hoe je uitvoering geeft aan het geheel. Je bent het nu echt allemaal samen,” concludeert Rosita.



Bart Joling

  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid 

Samen bouwen we, stap voor stap, betekenisvolle bedrijven die écht ergens voor staan.

  • Hoendiep 155
  • 9745EA, Groningen
  • KVK 71582800
  • BTW NL858771871B01
  • Deze website draait op een groene server

5.0

 5/5

Direct naar.

  • Diensten
  • Missie en visie
  • Steward-ownership
  • Kernwaarden
  • Greenwashing
  • Vacatures
  • Gratis e-learning

Downloads

  • Whitepaper consumentengedrag
  • Impact jaarverslag 2024
  • Impact jaarverslag 2023
  • Impact jaarverslag 2022
  • Impact jaarverslag 2021

Wij werken aan de volgende SDG's.

Onze partners.

Circulair Groningen Drenthe is partner van Ten Stripes logo png
Ten Stripes is partner van de Impact Werkplaats logo png
B Lab Benelux is partner van Ten Stripes
Website gerealiseerd door Multiplus Online

Word fan!

Hé, jij daar! Wat leuk dat je op onze fanpagina kijkt. Wil je weten wat fan zijn inhoudt? Zit je erover na te denken om officieel Ten Stripes fan te worden? Of ben je gewoon nieuwsgierig wie onze fans zijn?

Ten Stripes Fans
Waarom fan worden?
  • Je word lid van onze community
  • Mee sparren over de ontwikkelingen binnen Ten Stripes
  • Een extra nieuwsbrief, speciaal voor onze fans