Robert Brugman
Robert, waarom passen de kernwaarden authentiek, zorgzaamheid en gedreven goed bij je?
Ik weet mensen door mijn enthousiasme en visie mee te krijgen met mijn ideeën voor de nieuwe economie. Mensen die mij kennen zullen zeggen dat ik eerlijk ben en geen spelletjes speel en dat combineer met mijn eigen manier van naar de wereld kijken. Dat zou ik bij elkaar zeker authentiek noemen. In mijn omgeving probeer ik mensen te helpen waar ik kan. Met wat ik weet of door mee te denken. En als ik ergens voor ga, dan wil ik dat ook goed doen. Zoals nu met het onderwerp Steward-Ownership. Ik zie dat als een geweldige kans voor ondernemers om de focus volledig te hebben op de goede dingen die ze willen bereiken. Dat voel ik en daar wil ik bij helpen.
Enneh, wat is jouw beste eigenschap:
Ik kan heel erg goed praten met aandacht voor wat de ander zegt.
En je slechtste eigenschap dan?
Ongeduldig.
Waar ben je eigenlijk het meest trots op?
Ik herinner me dat een vriend van me tijdens het drinken van een biertje ergens in 2002 tegen me zei: ”Jij ook altijd met je ideetjes, daar komt toch niks van terecht”, toen ik hem vertelde over mijn laatste geweldige idee. Dat wakkerde iets in mij aan, waardoor ik het ben gaan doen. Drie jaar later verkocht ik de eerste reclamefolder website van Nederland aan Ilse Media. Dat ik dat ‘gewoon’ gedaan heb, daar ben ik het meest trots op.
Wat doe jij om het verschil te maken in de nieuwe economie?
Door missie-gedreven ondernemers te helpen die missie te verankeren in de kern van hun bedrijf.
Even minder zakelijk: als je mocht kiezen, welke superpower zou je dan willen hebben?
Teruggaan in de tijd om zo mensen in de jaren 70 te overtuigen toch echt naar de klimaatwetenschap te luisteren.
Marketingvraag: wat heb je het laatst gegoogeld?
Of het een goed idee is om een kat een belletje om te doen. De onze komen regelmatig thuis met muizen en laatst zelfs met een vogel en daar word ik niet blij van. Helaas lijkt het geen goede oplossing te zijn…
Heb je trouwens een favo quote?
”Less is more”. Hoe meer (overbodige) opties, hoe meer functies, hoe meer mogelijkheden, hoe ingewikkelder het wordt is mijn ervaring. Bauhaus en Braun zijn de ultieme voorbeelden van ”less is more”.
Wat maakt werken bij Ten Stripes zo tof?
Werken met gelijkgestemde mensen die ook hun bed uitkomen omdat ze willen helpen de wereld een beetje mooier te maken. Daar krijg je enorm veel energie van!