Helma Hoving
Helma waarom passen de kernwaarden authentiek, zorgzaamheid en gedreven goed bij je?
Ik houd van de veelkleurigheid van mensen. Authenticiteit gaat om echt en puur zijn. Mensen die zichzelf zijn, wellicht een beetje anders dan de norm maken mij nieuwsgierig. Meestal kan ik iets van ze leren of geven ze nieuwe perspectieven en inzichten mee. Kunst in vele vormen heeft mijn belangstelling en is voor mij de kern van authenticiteit. Organisaties die authentiek zijn, hebben een onderscheidend verhaal, dat wordt herkend en geeft een enorm concurrentievoordeel in de markt.
Ik heb aandacht voor de mensen om me heen zowel dichtbij als ook op afstand. Aandacht geven en attent zijn, naar elkaar. Waardering hebben voor de ander. Gewoon een beetje lief zijn voor elkaar. Daar wordt het leven zoveel mooier van.
Naast de zorgzaamheid van mens tot mens wil ik vooral de aandacht geven aan dat we als mensen samen zorgzaam zijn voor onze wereld met alles wat het in zich heeft. Zorgzaam voor natuur. Het water, de bodem, het vuur en de lucht die samen met de dieren en planten de basis vormen van ons zijn. De zorgzaamheid daarvoor zou iedereen moeten omarmen en zich veel meer bewust van moeten zijn. Dat motiveert mij om met B Corp’s aan de slag te gaan en impactvol ondernemerschap te stimuleren.
Ik ben gedreven om bij te dragen aan ‘business as a force for good’, het motto van B Corp. Grote of kleine stappen zetten en waarde leveren met de blik op de toekomst. Dat drijft mij.
Enneh, wat is jouw beste eigenschap:
Ik ben een creatief- analytische denker en kan goed luisteren.
En je slechtste eigenschap dan?
Ik ben ongeduldig. Ik verlies veel energie als het langzaam gaat. Liever fouten maken en leren op weg naar resultaat. Dat is dubbele winst: geleerd en resultaat.
Waar ben je eigenlijk het meest trots op?
Dat ik tijdens mijn loopbaan veel heb mogen leren en experimenteren, waardoor ik kennis en ervaring in veel diverse organisaties en secoren heb mogen opdoen.
Wat doe jij om het verschil te maken in de nieuwe economie?
Mijn expertise van verandermanagement inzetten, met de focus op de nieuwe economie. Door een stappenplan op te zetten met de interne gedreven missie teams de transities van organisaties realiseren.
Even minder zakelijk: als je mocht kiezen, welke superpower zou je dan willen hebben?
De power om de natuur weer in balans te krijgen.
Marketingvraag: wat heb je het laatst gegoogeld?
Wat zijn de nieuwe standaarden van B Corp?
Heb je trouwens een favo quote?
”Nothing will work unless you do” van Maya Angelou.
Wat maakt werken bij Ten Stripes zo tof?
Onderdeel zijn van een groep enthousiaste mensen die samen de ambitie hebben om resultaat en impact te creëren. Daarnaast kan iedereen zichzelf zijn en bouwen we samen aan sterke toekomstgerichte oplossingen voor prachtige klanten. Samen komen we zoveel verder en is het interessanter dan alleen.
P.S. Waarom word je blij van marketing?
Marketing is de basis van waaruit ik werk. Van buiten naar binnen acteren met focus op de toekomst. Mijn loopbaan begon in 1989, en sinds toen is marketing altijd een rode draad in al mijn rollen en functies gebleven. Marketing is de aanjager en de verbinder van organisaties.